۱۴۰۱ تیر ۲۹, چهارشنبه

ایرج مصداقی کیست؟



 

از حشمت علوی

ایرج مصداقی کیست؟

دیکتاتوری تئوکراتیک حاکم بر ایران، با آگاهی از نفرت مردم ایران از رژیم خود، مدت‌هاست درگیر کارزاری برای پیشبرد برخی صحبت‌ها و ارائه تصویری قابل قبول از دولت سرکوبگر خود به جامعه جهانی است. تهران برای پیگیری این ابتکار به افراد خاصی نیاز دارد که در نگاه اول هیچ ربطی به رژیم نداشته و حتی ادعای مخالفت با استبداد آخوندها را داشته باشند. ایرج مصداقی، که مدعی مخالفت با رژیم ایران است، فردی با سابقه طولانی در پیگیری فریبکارانه اهداف و منافع تهران در غرب است.

در حالی که رژیم ایران بیشتر به دلیل استفاده از تروریسم و ​​حذف فیزیکی مخالفان در خارج از کشور شناخته شده است، ابزار بسیار مؤثرتری توسط تهران در ایرانیان واقعی ساکن اروپا و ایالات متحده ایجاد شده که به آنها چک سفید داده می شود تا به شدت از تهران انتقاد کنند. کسب مشروعیت در نزد غربی ها، در حالی که هدف واقعی آنها شیطان سازی اپوزیسیون ایران است، از طریق انتشار اطلاعات نادرست، ایجاد بی اعتمادی در بین ایرانیان مقیم خارج و در عین حال جمع آوری اطلاعات در مورد افراد و اجتماعات مخالفان ایرانی برای دستگاه اطلاعاتی تهران.

ابتدا باید درک کرد که چگونه شبکه ماله‌کشان رژیم ایران و برخی که خود را «مخالفان» تعریف می کنند، شیوه کار خود را پنهان می کنند و منافع تهران را دنبال می کنند. عوامل رژیم در خارج از کشور، که برخی اکنون به عنوان روزنامه نگار/فعال حقوق بشر کار می کنند، ۸۰ درصد از کار خود را علیه رژیم متمرکز می کنند تا اعتبار خود را در میان جامعه ایرانیان تبعیدی و عموم مردم به دست آورند. و ۲۰ درصد باقیمانده برای نیاز تهران است. این همچنین در مورد خبرنگاران/روزنامه‌نگاران رسانه‌های جریان اصلی که دیده می‌شود در حال پیشبرد خطوط رژیم ایران هستند نیز صدق می‌کند.

از سایت تبلت:

«جامعه ایرانیان تبعیدی برای این نوع مدیریت خبری اصطلاحی به نام هشتاد-بیست یا "۸۰/۲۰" ابداع کرده است، به این معنی که ۸۰ درصد گزارش ها بر موارد بدیهی و اجتناب ناپذیر از جمله انتقاد خفیف یا ضمنی از رژیم تمرکز می کنند. برای ایجاد اعتبار در بین خوانندگان خارجی. به گفته حشمت علوی، فعال سیاسی ایرانی، «۲۰ درصد باقیمانده از مطالب منتشر شده آنها بر روی موضوعات گفت‌وگوی ایران مانند توجیه استدلال‌های ظریف، تمجید از سلیمانی به‌عنوان یک چهره محبوب و انتقاد از گروه‌های مخالف ایرانی متمرکز است

ایرج مصداقی یک تبعه ایرانی است که مدعی مخالفت با رژیم آخوندی در ایران است. او خود را یک مخالف ایرانی و یکی از اعضای ارشد سابق سازمان مجاهدین خلق ایران که بزرگترین گروه اپوزیسیون ایرانی است، معرفی می کند.

اکنون سال‌هاست که او بیشتر توجهات خود را بر تهمت زدن، شیطان‌سازی و انتشار اطلاعات نادرست درباره سازمان مجاهدین خلق متمرکز کرده است. مصداقی همچنین شخصیتهایی را که از مجاهدین خلق حمایت کرده اند، از جمله برنارد کوشنر، وزیر خارجه سابق فرانسه را هدف قرار می دهد.

مصداقی، ۲۷ ژانویه ۲۰۲۱ در میهن تی.وی: «او یک شارلاتان دیگر است. او تا زمانی که در سمت وزیر امور خارجه بود، اصرار داشت که فرقه مجاهدین خلق در لیست ترور باقی بماند. حتی زمانی که دادگاه علیه فهرست شدن رای داد، او اتهامات را تجدید کرد. به محض دریافت حقوق، چه شد؟ سخنگو اجیر شده مجامع آنها شد. او آنجا می نشست و خانم رئیس جمهور، خانم رئیس جمهور رجوی را تکرار می کرد

زندانیان سیاسی سابق به احتمال زیاد به دلیل اطلاع از روابط مشکوک وی با وزارت اطلاعات و امنیت آخوندها همیشه در تیررس مصداقی بوده اند. حمید نوری از مقامات سابق رژیم ایران که نقش مستقیمی در قتل عام بیش از ۳۰۰۰۰ زندانی سیاسی ایران در سال ۱۳۶۷ داشت، در ۹ نوامبر ۲۰۱۹ در فرودگاه بین‌المللی استکهلم دستگیر شد و به اتهام جنایات مرتبط محاکمه شد. مصداقی بلافاصله یک کمپین اطلاعات نادرست با دو هدف راه اندازی کرد:

- منحرف کردن توجه از جنبش دادخواهی مجاهدین خلق با هدف پاسخگو کردن مقامات رژیم ایران که در کشتار ۱۳۶۷ دخیل بودند.

- ادعای اعتبار برای دستگیری نوری و به خطر انداختن روند قضایی به منظور اجازه دادن به تیم دفاعی نوری برای ادعای محاکمه غلط و یا بی اعتبار کردن مدارک ارائه شده علیه وی به هر نحو ممکن.

مصداقی مدعی است که ساعت پنج صبح از فرودگاه امام خمینی تهران با او تماس گرفته اند و گفته اند که نوری ایران را ترک کرده، و سپس او فوراً برای دستگیری او هماهنگی کرده است (!)

چنین ادعایی حداقل بعید به نظر می رسد. ثانیاً، حتی اگر ادعای مصداقی را درست فرض کنیم، منابع او چه کسانی بوده اند؟ دلایل منطقی وجود دارد که باور کنیم او هنوز با وزارت اطلاعات رژیم ایران در ارتباط است.

مصداقی در تاریخ ۱۹ آذر ۱۳۹۸ در سایت پژواک ایران نوشت: «دستگیری حمید نوری به کمپین موسوم به عدالت رجوی پایان داد. [رهبر مقاومت ایران] مسعود رجوی از زیرمجموعه‌های دستگاه [وزارت اطلاعات] است. او در تلاش برای خدمت به رژیم آخوندی و جنایتکاران آن، زندانیان سیاسی سابق را که از اعضای فرقه او هستند از شهادت علیه حمید نوری منع کرده است. آن شاهدان در خیانت آشکار به شهدا و همه کشته‌شدگان و خانواده‌هایشان شرکت کرده‌اند، در کنار حمید نوری و رژیم جنایتکار ایستاده‌اند و می‌خواهند به شکست این پروژه کمک کنند تا حمید نوری جلوی عدالت نرود. آن زندانیان به اصطلاح سیاسی سابق بدون شک در کنار نیری، رئیسی، پورمحمدی، اشراقی، مقیسه، نوری، لشگری، حلوایی، قدوسی و ... ایستاده اند و دستشان آغشته به خون است. از این پس خانواده های قتل عام ۶۷ به آنها به عنوان قاتلان عزیزانشان نگاه می کنند. تاریخ آنها را نمی بخشد…”

مصداقی از پلتفرم‌های مختلفی برای کمپین بدنام کردن خود استفاده می‌کند، از جمله حساب‌های توییتر و فیس‌بوک خود، وب‌سایت پژواک ایران که او اداره می‌کند و یک ایستگاه تلویزیونی فارسی به نام میهن تی‌وی که مرتباً در آن ظاهر می‌شود. این شبکه تلویزیونی هر هفته بین 4 تا 6 ساعت میزبان مصداقی است و به او فرصت می دهد تا تهمت ها و اطلاعات نادرست خود را تحت فشار قرار دهد. بیش از ۸۰ درصد محتوای تلویزیون میهن علیه اپوزیسیون ایران است که مطابق با پروتکل ۸۰-۲۰ است که قبلا ذکر شد.

مقامات سوئدی تصمیم گرفتند روند محاکمه حمید نوری را به آلبانی منتقل کنند تا شهادت هفت تن از اعضای مجاهدین خلق را که مدتی را در زندان های رژیم ایران گذرانده و از کشتار ۶۷ جان سالم به در برده اند، بشنوند. هنوز هم جالب است که مصداقی در ۳ ژوئن ۲۰۲۰ در تلویزیون میهن مدعی شد که اعضای مجاهدین خلق "به سختی تلاش می کنند تا پروژه نوری شکست بخورد."

حالا که نوری به حبس ابد محکوم شده است، یک سوال ساده که مصداقی هنوز از پاسخ به آنخودداری می کند این است که چرا نوری قبل از ترک ایران و رفتن به سوئد برای مصداقی ایمیل فرستاده است؟ در مورد چه چیزی بحث می کردند؟ چرا ما باید تنها پس از کشف آن توسط مقامات سوئدی از این ارتباطات مطلع شویم؟

کاوه موسوی، وکیل شناخته شده ایرانی، در مصاحبه با صدای آمریکا – فارسی در تاریخ ۲۳ تیرماه، در خصوص ادعای مصداقی مبنی بر اینکه عامل اصلی دستگیری نوری بوده است، چنین گفت:

«این یک دروغ تمام عیار است. حمید نوری در ۲۲ مهر ۱۳۹۸ ویزا [برای سفر به سوئد] دریافت کرد. سه روز بعد داماد نوری آقای صادقی با ایرج مصداقی ملاقات کرد. مصداقی در حالی که آقای صادقی حضور داشت با من تماس گرفت. سه روز بعد [مصداقی] به انگلستان آمد و مرا به خانه دو شاهد برد. بعد از آن او به آمریکا رفت. از طریق این مصاحبه من به شما می گویم [ادعای مصداقی] کذب محض است

از صحبت‌های آقای موسوی متوجه می‌شویم که مصداقی هیچ ارتباطی با دستگیری نوری در نوامبر ۲۰۱۹ نداشته است.

سازمان عفو ​​بین الملل

عفو بین‌الملل تصمیم گرفت به مناسبت سی امین سالگرد کشتار ۶۷ نامه ویژه‌ای صادر کند و بدین ترتیب با تعدادی از بازماندگان قتل عام در آلبانی مصاحبه کند. مصداقی در پاسخ به معنای واقعی کلمه با سازمان دشمنی هیستریکی پیدا کرد.

در زیر نمونه های مختلفی از اظهارات مصداقی در مورد عفو بین الملل را مشاهده می کنید

میهن تی وی، ۱۴ مه ۲۰۲۰

شادی صدر و شادی امین دو شارلاتان هستند. آنها میلیون ها دلار حقوق بشر گرفتند. میلیون ها. برای حقوق بشر و زندانیان سیاسی پول گرفتند. گفتم با میلیون ها دلاری که گرفتند حتی یک کتابم را نخریدند، یکی از کتاب های من... این قسمت از گزارش عفو بین الملل توسط شادی صدر و شادی امین با حمایت و همکاری رها بحرینی تهیه شده است. ... شادی صدر و شادی امین با فرقه کثیف رجوی توطئه کردند و به آلبانی رفتند و عفو بین الملل را با خود بردند.

میهن تی وی، ۲۶ آگوست ۲۰۲۰

شادی صدر و سحدی امین امروز حتی وجهه عفو بین الملل را خدشه دار کرده اند. الان می خواهند در مورد کشتار ۶۷ غوغا کنند.

میهن تی وی، ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۰

اما دفعه قبل هشدار دادم که عفو بین الملل چارچوب وظایف خود را زیر پا می گذارد. این یک سرافکندی برای عفو بین الملل به ویژه بخش ایران است.

میهن تی وی، ۳ جولای ۲۰۱۹

گزارش عفو بین الملل مشتی دروغ و فریب است.

دوران زندان مصداقی

آقای فریدون ژورک، چهره مشهور سینمای ایران، در مقاله‌ای با عنوان «ایرج مصداقی کتابی برای هیولای اوین اسدالله لاجوردی نوشت» به تفصیل به تشریح روابط نزدیک مصداقی با مسئولان زندان، به‌ویژه رئیس زندان اوین تهران، اسدالله لاجورادی پرداخت. این مطلب در تاریخ ۱۹ تیر ۱۳۹۵ در سایت «ایران ما» منتشر شده است:

یادم آمد که [مصداقی] را در بند ۳۱۱ زندان اوین دیدم، نه به عنوان زندانی، بلکه بیشتر به عنوان همراه، دستیار و دستیار یکی از بازجویان بند ۷.

...[یک] جلسه ای با حضور ایرج مصداقی، قاسم اثنی عشری، رضا کیوانزاد و یکی از مسئولین بند که اغلب بازجوی کثیف و بی رحم به نام فاضل بود و هماهنگ کننده جلسه بود.

تنها جلسه ای که در بند ۳۱۱ برگزار شد و من (فریدون ژورک) در آن حضور داشتم، جلسه ای بود که مصداقی به رهبری رحمانی که بعدها محمد داوودآبادی نام داشت و به محمد مهرآیین نیز معروف بود، حضور داشت.

من روز به روز بیشتر متوجه شدم که وزارت اطلاعات و مزدورانش از احمدرضا کریمی گرفته تا کریم حقی و مصداقی هیچ حرفی در برابر مقاومت ندارند. همه در ارکستری به رهبری حاج آقا علوی یا طائب یک نت می نوازند...

پرونده سیاه، مناظره زندانیان اوین منتشر شده توسط دادستانی انقلاب اسلامی - ۱۲ مرداد ۱۳۹۹

فریدون جورک، ۱۲ آگوست ۲۰۲۰

«مصداقی تمام تلاش خود را کرد تا خود را به عنوان یکی از اعضای مجاهدین خلق که سازمان را ترک کرده است قرار دهد. به اصطلاح توبه کرده بود. او می خواست بگوید من با سازمان بودم اما چون مشکلاتی را در آنها دیدم، کنار رفتم. اصلا اینطور نبود

آیا ایرج مصداقی از فروردین تا پاییز ۶۲ در سلول انفرادی بود؟

مصداقی در صفحه ۲۲۲ جلد اول کتاب خود می نویسد که در سلول انفرادی زندان گوهردشت کرج در غرب تهران به سر می برد. اما از اسفند تا شهریور ۶۲ بند نهم گوهردشت تحت کنترل اوین بود و هیچ زندانی از سایر بندهای گوهردشت به این بند منتقل نشد.

مصداقی در گفت‌وگو با صدای آمریکا تلاش کرد همکاری خود با «کمیته مرگ» رژیم را که مسئول تعیین سرنوشت زندانیان سیاسی از طریق محاکمه صحرایی چند دقیقه‌ای در جریان کشتار ۶۷ بود، پنهان کند.

مصداقی: «در ۲۵ مرداد، به دنبال یک تماس تلفنی، اعدام ها متوقف شدند و دیگر ادامه پیدا نکرد

این اظهارات ثابت می کند که مصداقی در کنار اعضای کمیته مرگ نشسته بود وگرنه هیچ زندانی در سلول یا بند از تماس تلفنی با بالاترین مقامات دخیل در کشتار ۶۷ مطلع نمی شد؟

واقعیت این است که ایرج مصداقی در کمیسیون مرگ بود و در حالی که شال روی سرش بود به بندها منتقل شد. او می توانست چهره زندانیان را ببیند و آنها را شناسایی کند، اما زندانیان نتوانستند او را شناسایی کنند. او زندانیان مقاوم را به اعضای کمیسیون مرگ نشان می داد و سپس به بیرون از اتاق هدایت می کرد. مقامات رژیم نمی خواستند زندانیان از او باخبر شوند.

بازجویی از زندانیان مارکسیست در ایران

سازمان چریک‌های فدایی خلق ایران در سال‌های گذشته بارها مطالب مهمی درباره نقش ایرج مصداقی در بازجویی از اعضای سازمان خود در دوران زندان و تلاش‌های وی برای نفوذ در سازمان‌های مخالف رژیم ایران منتشر کرده است. دو نمونه در زیر ذکر شده است:

مصداقی و وزارت اطلاعات

«پس از دستگیری و قول همکاری [مصداقی] به بسیاری از مردم خیانت کرد. او بارها بازداشت شدگان را شکنجه و بازجویی کرد و پس از آن به همراه محمود احمدی‌نژاد [رئیس جمهور سابق رژیم ایران] و حسین شریعتمداری [سردبیر روزنامه کیهان، بلندگوی رهبر رژیم ایران، علی خامنه ای] به عنوان شکنجه گر در تیم «توبه‌سازان» منصوب شد. او در کتاب هایی که نوشته است این واقعیت را کتمان نمی کند که هفت سال است توبه کرده است.

مصداقی پس از مدت ها جاسوسی توسط وزارت اطلاعات به همراه خانواده اش به ترکیه اعزام شد. رژیم با کمک ماموران وزارت اطلاعات در کشورهای مختلف توانست مصداقی را به عنوان مخالف نظام به سازمان ملل معرفی و او را به عنوان مخالف جمهوری اسلامی ایران معرفی کند.

اطلاعات نادرست فعالان حقوق بشر

مصداقی سابقه طولانی از بیان اتهامات بی اساس و بی اساس علیه فعالان حقوق بشر را دارد که تنها به نفع رژیم ایران است زیرا توجه را از جنایات رژیم و قربانیان آخوندها در نقض فاحش حقوق بشر منحرف می کند.

میهن تی وی، ۳۰ دسامبر ۲۰۲۰

شادی صدر و شادی امین در یک مورد ۱۲۳ هزار یورو اختلاس کرده اند.

صفحه فیسبوک مصداقی، ۱۰ آوریل ۲۰۱۹

شادی صدر و شادی امین تنها از یک سازمان بریتانیایی نزدیک به ۷۰۰ هزار پوند کمک مالی دریافت کرده اند. پول دریافتی این دو از هایفوس و پروژه های وابسته به وزارت امور خارجه آمریکا و ... بالغ بر میلیون ها دلار است.

نفوذ در شبکه های مخالف

مصداقی مدتی توجه خود را به نفوذ در صفوف گروه‌های مخالف، به‌ویژه شبکه‌های حامیان آنها در اروپا و آمریکای شمالی متمرکز کرده بود. مصداقی بیشتر بر یافتن جایگاه خود در میان زندانیان سیاسی سابق و حامیان مجاهدین خلق متمرکز بود که در نهایت به روابط نزدیک او با رژیم آخوندها پی بردند و به رفتارهای او مشکوک شدند. زندانی سیاسی سابق رضا فلاح می نویسد:

«ما با یک توبه‌کار مواجه نیستیم، بلکه با یک مزدور بانفوذ روبرو هستیم که در سال‌های ۶۱ و ۶۲ در زندان (بدنام) اوین (در تهران) کار نوشتن کتاب سیاه را بر عهده داشته و نقش دستیار بازجو و شکنجه‌گر را بازی کرده است. این نشان می داد که مصداقی از ابتدا یک زندانی شکسته نبود، بلکه نفوذی بود که در داخل و خارج از زندان های رژیم، در داخل و خارج از ایران، وظایفی را که توسط وزارت اطلاعات دستور داده شده بود، انجام می داد. روند سی ساله مصداقی را فقط می توان به عنوان یک نفوذی آموزش دیده و حرفه ای تعریف کرد

مطالب بیشتری از تبهکاریهای مصداقی

فتح الله خامنه ای یکی از زندانیان سیاسی دوران شاه است که ابتدا به اعدام و سپس به حبس ابد محکوم شد و در جریان انقلاب ۵۷ ایران آزاد شد. او دو مقاله درباره مصداقی و نقش او نوشته است.

یکی از مقالات او با عنوان "بی عدالتی علیه زندانیان قتل عام تحت عنوان دادخواهی" در ۳ جولای ۲۰۲۰ منتشر شد:

«مصداقی فردی است که ۷۸۰ زندانی شاهد پیروی او از خطوط وزارت اطلاعات و خدمت به نظام بودند. خود او در مصاحبه با صدای آمریکا اعتراف کرد که به دلیل نوشتن توبه نامه اعدام نشد و در خاطراتش به شرکت در گشت دادستانی برای شکار مخالفان اعتراف کرد

سایت «رهیافت» وابسته به جناح خامنه‌ای در رژیم آخوندی با انتشار مقاله‌ای به انتقاد از عملکرد وزارت اطلاعات پرداخته و صراحتاً نوشته است که مصداقی از عناصر تأثیرگذار وزارت اطلاعات در میان اپوزیسیون و در لیست حقوق و دستمزد وزارت اطلاعات است. این مقاله با عنوان «دین اسلام و کاریزما شیطانی التقاط» که در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ۹۹ منتشر شده است نیز به بررسی اساس بحرانیهای رژیم پرداخته و علت چنین تلاشهایی را بیان می کند.

گزیده ای از این مقاله به شرح زیر است:

«از سوی دیگر، اگرچه نیروهای فداکار نظام با تلاش برای مقابله با این انگشتان نفاق جان خود را فدا می کنند، اما آیا این کافی است؟... اینکه جناب آقای علوی (وزیر محترم اطلاعات) با کارهای روزمره خود برخی از منافقین توبه کار مانند سلطانی، خدابنده، عزتی، حسینی، یغمایی، کریمدادی، مصداقی، پورحسین و... را با انرژی و انرژی فراوان به خدمت گرفته است. البته تامین مالی، توبه را به برخورد روانی با خود منافقین می رساند، عالی است. اما آیا کافی است؟ ...»

این مطلب با این هدف نوشته شده است که اطلاعات کافی در مورد ایرج مصداقی در اختیار خواننده قرار دهد. به راحتی می توان نتیجه گرفت مصداقی یک شخصیت بی طرف و مسلماً یک مخالف ایرانی نیست. کاملاً بدیهی است که او دستور کار تهران را پیش می برد و پیگیر خطوط کاری آخوندها نزد رسانه است. در نتیجه بسیار مشروع است که مصداقی را به عنوان مأمور وزارت اطلاعات متهم نمود.

 


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر