۱۳۹۸ اردیبهشت ۹, دوشنبه

سپاه پاسداران مسئول سرکوب زنان ایران


نامگذاری سپاه پاسداران به عنوان سازمان تروريستی خارجی، ارکان ديكتاتوری مذهبی در ايران را تضعيف میكند.
دوشنبه گذشته، آمریکا اعلام نمود که سپاه پاسداران رژیم ایران را در لیست سازمانهای تروریستی خارجی قرار داده است. این نامگذاری ضربه ای کاری به رژیم دیکتاتوری مذهبی بود زیرا که فعالیتهای آنرا در آینده محدود خواهد کرد. سپاه پاسداران، ابزار اصلی سرکوب مردم ایران، به ویژه زنان ایران، و موتور اصلی جنگ و صدور تروریسم است. این سپاه مسئول پیش بردن پروژه های سلاح هسته ای و موشکی است.
خانم مریم رجوی، رئیس­ جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران، گنجاندن سپاه سرکوبگر پاسداران در لیست سازمانهای تروریستی خارجی را خواست دیرین و برحق مقاومت ایران و لازمه امنیت و صلح و ثبات در خاورمیانه یک گام مبرم و ضروری برای پایان دادن به جنگ وتروریزم در منطقه و جهان توصیف کرد. او به آنچه که مبلغین «افسانه مدراسیون در ایران» از اذعان به آن خودداری می کنند، اشاره کرد و گفت، «اگر در دهه‌های گذشته سیاست فاجعه‌آمیز مماشات تا این حد برای ملایان و سپاه پاسداران آنها آزادی عمل قائل نبود، فاشیسم دینی حاکم بر ایران نمی‌توانست عراق و سوریه و لبنان و یمن و افغانستان را به خاک و خون بکشد
در حالی که سیاست مماشات در کار بود، «کلمات حمایت­ آمیز» برای معترضین محبوس و تحت شکنجه، اقلیتهای قومی و مذهبی و مدافعین حقوق بشر در ایران، و تسلیت به خانواده های زندانیان سیاسی اعدام شده، بی­ معنا بودند.
معاملات بین­ المللی با ملاها و عوامل آنها به قیمت خون مردم ایران انجام می گرفتند.
جنایتهایی که ملاها و سپاه پاسداران بر علیه مردم ایران مرتکب می ­شدند به میزان زیادی توسط رسانه های اصلی پوشش داده نمی­شدند.
در اینجا به برخی اخبار در رابطه با عملکرد سپاه پاسداران و صدماتی که به مردم ایران و به طور خاص به زنان ایران وارد کرده، و توسط ما گزارش شده است، می ­پردازیم.
۱. سپاه ابزاری بر علیه فعالین زن ایران، و زنان ایرانی با اعتقادات غیر از اسلام بوده است و برای دستگیریهای خودسرانه، ناپدیدشدنهای اجباری، شکنجه، زندانهای طولانی و اعدام زندانیان سیاسی عملیات پرشماری به اجرا گذاشته است.
حتی سپاه پاسداران در بازجوئیهای ظالمانه خود از نوجوانان ایرانی نیز نگذشته است.
مائده شعبانی نژاد ، دانش ­آموز ۱۵ ساله، در ژانویه ۲۰۱۸ دستگیر و در حالی که وضعیت وی نامشخص بود برای سه ماه در زندان سپیدار اهواز تحت بازجویی قرار گرفت. مائده شعرهای میهن پرستانه و حماسی به زبان عربی می ­نوشت و در فضای مجازی منتشرمی ­نمود. وی در ۲۵ ژانویه ۲۰۱۸، در منزل عموی خود در اهواز توسط اطلاعات سپاه دستگیر شد. برخی از اعضای خانواده و بستگان وی نیز به خاطر کمک به این دختر پانزده ساله دستگیر شدند، مائده در زندان دچار خونریزی گوارشی شد.
نجمه واحدی، جامعه­ شناس و فعال حقوق زنان، در اول سپتامبر ۲۰۱۸ توسط اطلاعات سپاه دستگیر شد. حتی تا یازده روز بعد از دستگیری وی، هنوز هیچ اطلاعی از محل نگهداری وی و یا اتهامات وی در دسترس نبوده است.
سهیلا محمدی، فعال مدنی و محیط­زیستی کُرد، روز سه­ شنبه، ۱۳ مارس ۲۰۱۸، توسط اطلاعات سپاه برای «برهم زدن نظم عمومی» احضار شد.
سپاه پاسداران، نسرین ستوده، وکیل حقوق بشر را به خاطر دفاع از معترضین بر علیه حجاب اجباری دستگیر نمود. در رژیم ولایت فقیه آخوندی، هیچگونه تفکیک قوا برای محدود کردن اختیارات یک قوه وجود ندارد و قضائیه تنها بر اعمال سپاه پاسداران مهر تأیید می­گذارد. همانطور که نسرین ستوده توضیح داده است، «سال‌هاست قوه قضائیه برخلاف همه‌ی اصول مربوط به استقلال این قوه به طرز آشکار و روشنی در کنار نیروهای امنیتی اعم از وزارت اطلاعات و سپاه ایستاده است و در حمایت آشکار از آن‌ها، مجری فرامین مربوطه گردیده است
خانم دایه شریفه، مادر زندانی سیاسی اعدام شده رامین حسین­ پناهی، سپاه پاسدادران را برای وارد کردن اتهامات دروغ به پسرش به چالش کشید: «از روز اول بازداشت رامین درخواست ما، برگزاری دادگاهی علنی برای رامین بودە، رامین کاملا بیگناە است و هیچگاە در زمان بازداشت مسلح نبودە و تنها برای دیدار با من به سنندج آمدە بود. حالا هم اگر دادگستری راست می گوید حرف های رامین و ما را هم منتشر کند و ثابت کند رامین مسلح بودە. این اتهامات را سپاە به رامین زد تا جنایت خود را پردەپوشی کند. اینها می خواهند با اتهامات دروغین رامین را پای چوبه دار ببرند
نيلوفر بیانی، فعال محیط زیست، اعلام کرد که در طول مدت یکسال بازداشتش در زندان سپاه، بارها توسط ماموران سپاه پاسداران مورد ضرب و شتم قرار گرفته، تهدید و شکنجه شده است. وی مجبور شده است که بر علیه خودش اعتراف اجباری کند. وی در جریان دومین جلسه دادگاهش در روز شنبه، ۲ فوریه ۲۰۱۹، این شهادت را داده است.
آتنا دائمی در روز سه­ شنبه، ۱۵ اکتبر ۲۰۱۴، در منزل خود دستگیر شد. وی با اتهام «گردهمآیی و تبانی بر علیه دولت، توهین به رهبر و مقدسات، مخالفت با حجاب اجباری و مخالف با اعدام» روبروست. آتنا از درون زندان نامه ای در رابطه با انزجار خود از سپاه پاسداران نوشت و در آن گوشزد نمود، «من به عنوان یک ایرانی نه تنها سپاهی نیستم بلکه به دلیل غرض ورزی‌ها و جنایت‌های سپاه در زندان به سر می‌برم
41 زن و دختر ایرانی توسط مقامات عالی محلی مورد تجاوز قرار گرفتند. خانواده قربانیان به مولوی طیب ملازهی گفتند که آنها اعتمادی به نیروهای انتظامی برای دنبال کردن این قضیه ندارند زیرا «مهاجمین مرتبط با بسیج هستند.» طبق گزارش دیگری، پدر یکی از مظنونین، یکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران است، سپاه قدرتمندی که اقتصاد کشور و نیروهای مسلح آنرا، تحت سلطه خود دارد.
یک دختر ۱۸ ساله کرد ایرانی در بوکان در غرب ایران توسط یک مأمور اطلاعات سپاه مورد هتک حرمت قرار گرفت.
یک دختر کرد جوان در اشنویه، بعد از اینکه توسط یک مأمور سپاه پاسداران مورد تجاوز قرار گرفت، خودکشی کرد.

۳. سپاه پاسداران به کارفرمایان فشار آورده است که بستگان زندانیان سیاسی و اقلیتهای مذهبی را از مشاغل خود اخراج کنند.
در اثر نفوذ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، زنان بهایی در ایران یا به زندان فرستاده می­شوند و یا از مشاغل خود به خاطر اعتقاداتشان اخراج می­شوند.
نسترن نعیمی،‌ همسر زندانی عقیدتی سهیل عربی، به خاطر اعمال نفوذ سپاه پاسداران از کار خود اخراج شد. اخیراً افسران اطلاعات سپاه به کارفرمای او تلفن زده و او را تهدید و مجبور کرده بودند که خانم نعیمی را از کار اخراج کنند.
۴. با بی­عدالتی در حق دانشجویان ایرانی، درصد بالایی از سهمیه دانشگاهها متعلق به سپاه پاسداران است
۳۰ درصد از کرسیهای آزمون ورودی دانشگاه برای دستیاری پزشکی و دندانپزشکی به بسیج و سپاه تخصیص داده شده و سایر آحاد جامعه ایران از آن محروم هستند.
۵. سپاه پاسداران در زندگی مردم ایران به شدت دخالت می­کند
سپاه پاسداران در تشییع جنازه ­ها دخالت می­ کند
از آنجایی که نرگس خوبانی، نوه یکی از رهبران اپوزیسیون است، سپاه پاسداران از اجاره سالن برای مجلس ترحیم او ممانعت به عمل می آورد.
سپاه پاسداران در مهمانیهای خصوصی دخالت می­کند
سپاه پاسداران در اصفهان، ۶۴ زن و مرد جوان را که در یک مهمانی شرکت کرده بودند دستگیر می ­کند. این دستگیریها در روز سه­ شنبه ۸ اوت ۲۰۱۷ صورت گرفتند.
سپاه پاسداران سپرده ­ها و سرمایه­ گذاری ایرانیان را به غارت می برد
موسسه اعتباری کاسپین، مرتبط با سپاه پاسداران، توسط بانک ملی ایران به عنوان یک مؤسسه مالی مجاز به رسمیت شناخته شده است. هزاران ایرانی پس­ اندازهای خود را در این مؤسسه واریز کردند، اما تنها نتیجه بری آنها از دست دادن سرمایه­ هایشان بود. این مؤسسه سال گذشته اعلام ورشکستگی کرد.
۶. سپاه پاسداران مسئول تلفات سیلابهای ناگهانی ویرانگر اخیر است
چرا بارندگیهای شدید باعث فرو رفتن شهرها و روستاها در گل و لای شد؟ سپاه پاسداران با ساختن بی‌رویه صدها سد و تونل و تغییر مسیر رودخانه­ ها، جنگل زدایی، و سوءاستفاده از کرانه رودخانه­ ها، بدون وقفه و ۲۴ ساعته مشغول نابودی و مصادره ثروت ها و اموال ملی بوده است.
 قرارگاه خاتم ­الانبیای سپاه پاسداران که در سه کیلومتری جاده اصفهان- شیراز قرار دارد، برای حفاظت از این قرارگاه سپاه مسیر سیل را با مهندسی تغییر داد. در نتیجه، سیلاب به طرف دروازه قرآن در شیراز سرازیر شد. و این در حالی است که سپاه مسیل شیراز را نیز از قبل مسدود کرده بود.
۷. سپاه ابزار رژیم ولایت فقیه برای سرکوب زنان است
فرمانده سپاه پاسداران در استان لرستان بر ضرورت مقابله با زنان به بهانه بدحجابی تأکید کرد که تبلیغ بدحجابی باید یک مسئله سیاسی و امنیتی تلقی شود.
مرتضی کشکولی افزود که مقابله با دشمن از صحنه نظامی به صحنه سیاسی و فرهنگی نقل مکان داده و کار زیادی در زمینه حجاب باید صورت گیرد. (خبرگزاری حکومتی فارس، ۱۰ تیرماه ۱۳۹۵)
نامگذاری سپاه پاسداران به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی یک گام مؤثر و کلیدی برای مردم ایران در نبرد برای آزادی و حقوقشان است زیرا که باعث می­ شود هر فرد، هر موجودیت و هر شرکتی که از سپاه پاسداران، این ابزار اختناق، ترور و اعدام، حمایت کند، تحت پیگرد قانونی جنایی قرار بگیرد.
زمان آن رسیده است که به حمایت بین ­المللی از رژیم ملاها برای حفظ آن خاتمه داده شود. زمان آن رسیده که به فریادهایی که از سراسر ایران برمی­ خیزد، گوش فرا داده شود.
مردم ایران در اعتراضات و قیامهایشان فریاد می ­زنند«دشمن ما همین جاست.» بله دشمن مردم ایران کسی جز ملاهای حاکم نیست و تغییر رژیم خواست آنهاست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر