۱۳۹۵ شهریور ۲۴, چهارشنبه

ایران: فتوای مضحک ولی‌فقیه در ممنوعیت دوچرخه سواری زنان


خامنه‌ای، ولی‌فقیه رژیم آخوندی در یک فتوای مضحک «دوچرخه‌سواری بانوان در مجامع عمومی و در منظر نامحرم» را ممنوع اعلام کرد. وی گفت: دوچرخه سواری غالباً موجب جلب نظر مردان و در معرض فتنه و به فساد کشیده شدن اجتماع و منافی با عفت بانوان است و لازم است ترک شود». (رسانه‌های حکومتی روز ۲۰ شهریور).

یک هفته پیش از این فتوا نیز خامنه‌ای به هنگام ابلاغ «سمت‌وسوی حرکت نظام» و سیاستهای کلی «خانواده» تنها «نقش و رسالت» زنان را «نقش مادری و خانه‌داری» تعریف کرد. (سایت خامنه ای-۱۳ شهریور).

این سخنان و فتوای مضحک که افشاگر ماهیت عقب‌افتاده و ارتجاعی بنیادگرایان حاکم بر ایران است، در بین مردم ایران به‌ویژه زنان جز تمسخر و مضحکه بر نمی‌انگیزد.

رژیم زن‌ستیز آخوندی با افزایش مستمر ابعاد و گستره بحرانهای گریبانگیرش در حالی که از پاسخگویی به ابتدایی‌ترین خواستهای مردم ایران به‌ویژه اقشار بالنده زنان و جوانان ناتوان است، تنها راه را در شدت بخشیدن به سرکوب و اعمال تبعیض هرچه بیشتر در جامعه یافته است. اقداماتی که توهم پراکنیها پیرامون «اعتدال و میانه‌روی» در این رژیم سرکوبگر را برملا می‌کند.

زنان آزاده ایران که همواره در صفوف اول جنبش برای تغییر نظام ولایت فقیه قرار دارند، بی‌تردید با همبستگی و اتحاد با دیگر اقشار تحت ستم این رژیم فاشیستی و زن‌ستیز را برای همیشه از تاریخ ایران محو خواهند کرد.
کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران
23شهریور 1395 (13سپتامبر 2016)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر