۱۳۹۵ شهریور ۸, دوشنبه

نوار سخنرانی محمد نجفی در رابطه با قتل عام تابستان سال 67


نوار سخنرانی محمد نجفی در رابطه با قتل عامها در مراسم جشن تولد ستار بهشتی در رباط کریم

بر اساس فایل تصویری که در اینترنت منتشر شده است، در جریان برگزاری مراسم جشن تولدی که در خانه ستار بهشتی در رباط کریم در تاریخ 5شهریورماه برگزار شد، یکی از وکلای دادگستری به نام محمد نجفی به گوشه‌یی از بی‌قانونیها و جنایتی که در این رژیم صورت میگیرد، اشاره کرده است که ذیلا متن و کلیپ آن را ملاحظه میکنید:

وکیل دادگستری، محمد نجفی: «... دوستان عزیز، من بعد از فایل صوتی آقای منتظری که منتشر شد. فضای جامعه رو که رصد کردم امروز به درد مشترک آقای سیف زاده همکار ارجمندم و استاد بزرگم بهتر واقف شدم. خیلی کوتاه می‌خوام اشاره کنم آنچه که در کشتار 67 اتفاق افتاد. آن کشتاری که در سال 67 اتفاق افتاد بنای بی‌قانونی بود. امروز من به‌عنوان یک وکیل، به‌عنوان یک کسی که قانون اساسی مملکت رو می‌شناسه، مدعی این هستم که اگر مجاهدین یا هر کس چپ ها، هر آن‌که عضو گروههایی بود که باید محاکمه می‌شد و در زندان بود، اگر قرار بود بخاطر جرم جدیدی محاکمه بشود ما در آن زمان قانون داشتیم. قانون اساسی داشتیم. ما باید طبق قوانین دادرسی موجود آن زمانمان عمل می‌کردیم. تمام فرافکنی، تمام فرافکنی مسئولان در این روزهای اخیر همه‌اش بخاطر این‌که خودشون بهتر از ما واقفند که غیرقانونی عمل کردند و همین سنگ بنا را که گذاشت؟ من پرسش دارم که آیا آقای امام خمینی، اما قانون بود یا امام بی‌قانونی؟ (کف زدن حضار)

ما مسئولیم بعد از چند دهه از این انقلاب چندین هزار نفر کشته، ما امروز بدون رودربایستی باید صحبت کنیم. ما در مورد قانون خود جمهوری اسلامی آیا نمی‌توانیم سؤال کنیم؟ که شما به قوانین خودتون احترام بگذارید، به قوانین خودتون به میثاق قانون اساسی که با مردم بستید.

دقیقا همان سنگ بنای بدی را که ما گذاشتیم در قتلهای زنجیره‌یی اتفاق افتاد، کسی پاسخگو نبود. چون ابتدای پرونده‌های قتلهای زنجیره‌یی به صراحت صحبت از مهدورالدم می‌کردند. یعنی این‌که فتاوی مجتهدینی هست که این آقایون مهدورالدم هستند و باید کشته شوند، یعنی دقیقاً همان روشی که در سال 67 وجود داشت. این روش ادامه داشت در کوی دانشگاه در... کشتار 88، در این قتلهای اخیر. که برادران کردمان را کشتند که بعضی‌ها می‌گفتند روال قانونی طی نشده.

ما پرسش ساده‌ای داریم آیا شما به قانون خودتون که مصوب کردید پایبند نیستید؟
آیا من به‌عنوان یک وکیل نمی‌توانم از شما بخواهم که به قانون خودت عمل بکنی؟

من آرزو می‌کنم از این فضای وحشت و خونبار از این ذهنیت منفی بتونیم یک روزی با قانون گرایی، من یک اعتراض خاص هم به برادران اصلاح‌طلب دارم. بسیار ناراحتم ازشون. شما ببینید کسانی که رئیسشون، فرمانده شون، آقای خاتمی شون فریاد قانونمندی و قانون گرایی می‌داد چه شد که در مورد این فایل صوتی همه سکوت کردند... ..

با دو بیت کوتاه تمام می‌کنم کلام رو:
ای که پاسخت به هر پرسش مشت آهنین بیداد است
ای آن‌که پاسخت به هر پرسش مشت آهنین بیداد است
به گوش باش و به هوش که لبهای خونین سکوت آبستن صد فریاد است!».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر