۱۳۹۵ تیر ۶, یکشنبه

ابقای نام رژیم آخوندی در لیست پولشویی، خطرآفرین و هولناک


مهدی محمدی از مهره‌های باند پاسدار سعید جلیلی وحشت خود را نسبت به تصمیم گروه اقدام مالی برای ابقای نام رژیم آخوندی در لیست پولشویی نشان داد و آن را خطرآفرین و ضربه هولناک به رژیم دانست.

به گزارش خبرگزاری بسیج وی گفت: «مذاکراتی که میان برخی مقامهای دولتی و کارگروه اقدام مالی (FATF) در حال انجام است، اگر با روند فعلی پیش برود و به یک توافق بینجامد، مستقیماً برنامه منطقه‌یی ایران را تهدید خواهد کرد. آمریکا در این مذاکرات، ظاهراً در پی باز کردن راه‌هایی است که مسیرهایی برای افزایش همکاری بانکی با ایران خلق می‌کند اما حقیقت مسأله اجرای زیرکانه پروژه بسیار خطرناکی است که هدف از آن اعمال استانداردها و جاگذاری ابزارهایی در نظام پولی و بانکی ایران است که عملاً می‌تواند در میان‌مدت ضرباتی هولناک به برنامه منطقه‌یی ایران وارد آورد» .

وی افزود: «اگر بخواهیم یک نتیجه کلی بگیریم، می‌توان گفت اگر ‌چه پروژه نفوذ پسابرجام مدیریت شده اما این پروژه ماهیتی دینامیک و تغییر شکل‌دهنده دارد و منظما خود را از صورتی به‌صورتی دیگر درآورده و از حوزه‌ای به حوزه دیگر منتقل می‌کند. مشخصاً این دولت است که باید تصمیم بگیرد برای موفق نشان‌دادن پروژه برجام تا کجا می‌خواهد جدول آمریکا را پر کند».

مهدی محمدی که از وی به‌عنوان کارشناس نیز یاد می‌شود گفت: «نفوذ آمریکایی‌ها به مبادلات مالی ایران می‌تواند خطرآفرین باشد و برنامه‌های منطقه‌یی ایران را نیز تحت تاثیر قرار دهد. به نظر می‌رسد گروه اقدام مالی FATF به نوعی تلاش دارد تا بسترهای مقدماتی برای اجرای برجام در حوزه منطقه‌یی را پدید آورد» .

خبرگزاری بسیج نیز با نگرانی نوشت: «هم اکنون گروه اقدام مالی، ایران را در صدر پولشویی و حامیان تروریسم قرار داده است. ایران در سال میلادی (۲۰۱۵)، در میان ۱۵۲ کشوری که مورد بررسی قرار گرفته‌اند رتبه نخست شاخص پولشویی جهان را داشته است. از سوی دیگر آمریکایی‌ها به‌طور ضمنی لغو تحریمهای بانکی علیه ایران را به پذیرش مکانیسم های گروه اقدام مالی از سوی ایران منوط کرده‌اند. اما مسأله اساسی اینجاست که پذیرش مکانیسم های نظارتی گروه اقدام مالی می‌تواند برای ایران هزینه‌های امنیتی سنگینی داشته باشد. چرا که هیچ اشتراک نظری بین ایران و آمریکا در خصوص مسأله تروریسم وجود ندارد.

خاطرنشان می‌شود گروه ویژه اقدام مالی که وضعیت پولشویی در سرتاسر جهان را کنترل می‌کند، روز جمعه چهارم تیر 95تصمیم گرفت رژیم ایران را هم‌چنان در فهرست سیاه کشورهای پرخطر نگه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر