۱۳۹۵ خرداد ۱۰, دوشنبه

هراس و وحشت آخوندها از گسترش شبکه‌های اجتماعی، چرا؟


ايران- وحشت آخوندها از شبكه هاي اجتماعي
عصر شنبه 8خرداد، آخوند روحانی، در جلسه‌یی تحت عنوان «شورای عالی فضای مجازی» نشست و تصمیم گرفت که تمامی شبکه‌های اجتماعی اگر می‌خواهند در ایران فیلتر نشوند، باید سرور خودشان را به داخل ایران منتقل کنند تا تمامی اطلاعات و ارتباطات قابل کنترل باشد و اعلام کرد که این کار باید ظرف یک سال انجام بشود جدای از این‌که در این کار موفق می‌شوند یا خیر، که روشن است هرگز نخواهند شد، سؤال این است که روحانی چرا با آن همه ادعا در مورد آزادی فضای مجازی به چنین طرحی برای سانسور اساسی شبکه‌های اجتماعی متوسل می‌شود؟

قبل از این‌که به جواب بپردازیم خوب است یادآوری کنیم که نگرانی از فضای مجازی در همه جای رژیم موج می‌زند. مثلاً یک روز قبل از روحانی، خرچنگ نظام آخوند احمد خاتمی هم در نمایش جمعه این هفته تهران در مور فضای مجازی ابراز وحشت کرد. به‌خصوص نسبت به حضور گسترده جوانان در کانالها و شبکه‌های اجتماعی. همین وحشت‌زدگی در آخوندهای قم هم دیده می‌شود. به دو نمونه از آنها اشاره می‌کنیم، اولین نمونه مربوط به آخوند مصباح یزدی از مهره‌های باند خامنه‌ای است: «هر روزه صدها سایت و شبکه به شبهه‌پراکنی علیه مسائل دینی می‌پردازند و مطالب کفرآمیز به جوانان ما منتقل می‌کنند… پس باید دائماً خطرات فکری که جوانان ما را تهدید می‌کند، رصد کنیم و یا لااقل با گفتگوی صمیمانه با آنها متوجه سؤالات ذهنی آنها بشویم و یا پاسخهای قانع‌کننده برای جوان تهیه کنیم» .
واضح است که منظور این آخوند جنایتکار از «شبهه پراکنی علیه مسائل دینی»، زیر سؤال بردن نظام ولایت‌فقیه و حاکمیت آخوندهاست. جالب این‌جاست که حالا دم از «گفتگوی صمیمانه» و «پاسخ قانع کننده» به «سوالات ذهنی» می‌زند. آیا فکر می‌کند که جوانها شهادت ستار بهشتی زیر شکنجه‌های وحشیانه را فراموش کرده‌اند؟ ! ستار فقط یک وبلاگ نوشته بود. اما حالا چی شده که این آخوند به‌جای صحبت از شلاق و شکنجه و زندان، چنین حرفهایی می‌زند؟ پس از نگاهی به نمونه دوم یعنی صحبتهای مرجع حکومتی، مکارم شیرازی در روز7خرداد، پاسخ این سؤال روشن می‌شود. او می‌گوید: «از مسائل مهم در دانشگاهها، جلوگیری از گسترش فضاهای مجازی ناسالم است چرا که فضاهای مجازی ۹۰ درصد فضای مجازی دنیا را به لجن‌زار تبدیل می‌کند و باید برنامه‌ای برای این موضوع اندیشید» .

آخوند مکارم آن‌قدر نگران است که پیش از این برای مقابله با فضای مجازی راه کاری را هم پیشنهاد داده بود و در روز پنجم خرداد چنین حرفی زده بود: «برنامه‌های تبلیغاتی باید قوی باشد، الآن برنامه‌های شوم شبکه‌های فاسد و گمراه‌کننده غوغا می‌کند.
آیا آخوندهایی که خودشون منکر مجسمند، به فکر سالم‌سازی اخلاقی فضای مجازی هستند؟ !

پیش از این هم بارها، خود خامنه‌ای به ابراز وحشت از فضای مجازی پرداخته و با نام بردن از فضای مجازی به‌عنوان «میدان اصلی جنگ» همه نگرانی خود را در یک کلمه کلیدی خلاصه کرده بود: «تغییر افکار جوانان» .
واقعیت این است که خامنه‌ای و کارگزارانش و همه باندها و دستجات رژیم در این میدان جنگ، نگران بود و نبود نظامشان هستند، آنها به چشم می‌بینند که جوانها با استفاده از فضای مجازی به تبلیغ و ترویج افکاری می‌پردازند که در آن افکار، آخوندها هدف انتقام جوانان قرار می‌گیرند، ترس از همین انتقام است که آنها را مجبور کرده از «گفتگوی صمیمانه» و «پاسخ قانع کننده» به «سوالات ذهنی» دم بزنند، اما چه دیر! حالا جوانها، آخوندها و دجالگری آنها را به خوبی شناخته‌اند و به فکر تغییرات بنیادین هستند، تغییراتی که دیکتاتوری ولایت‌فقیه یارای مقاومت در برابر آن را نخواهد داشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر