۱۳۹۴ خرداد ۸, جمعه

ايران - خبر محاكمه هنرمند در رسانه هاي خبري جهان

آتنا فرقدانی، هنرمند نقاش و فعال حقوق کودک که از روز ۲۰ دی ۱۳۹۳ در بازداشت به سر می‌برد، روز ۲۹ اردیبهشت‌ امسال در تهران به ریاست صلواتی محاکمه شد. فرقدانی ۲۸ ساله در حال حاضر دوره‌ی بازداشت موقت خود را در زندان اوین می‌گذراند. خبر برگزاری این بیدادگاه، در رسانه‌های معتبر جهان بازتاب یافت 
ایران- آتنا فقدانی هنرمند نقاش و فعال حقوق کودک
واشينگتن پست
آن جنايات چيست؟ به گفته عفو بينالملل آنها شامل «توزيع تبليغات عليه نظام» و «توهين به اعضاي پارلمان از طريق نقاشي» ميباشد.
در اوت او دستگير و در نهايت به زندان قرچك منتقل شد. او بعداً آزاد گرديد اما بعد از اينكه كليپي در اينترنت قرار داد كه نشاندهنده ضرب و شتم از جانب زندانبانان بوده وي مجدداً دستگير گرديد. از ژانويه او در حبس انفرادي در زندان مخوف اوين تهران نگهداشته ميشد. در فوريه، بعد از سه هفته اعتصاب غذا و يك ايست قلبي مجبور شدند او را بستري كنند.
فرقداني تنها يكي از كاريكاتوريستها در جهان است كه بدليل انتقاد يا تمسخر سياستمداران با اقدامات حقوقي مواجه ميشود.
گاردين
يك نقاش ايراني و فعال حقوق زنان در تهران به اتهام توزيع تبليغات عليه نظام حاكم به دادگاه ميرود.
آتنا فرقداني، كه عليه طرحهاي پارلماني براي محدود كردن دسترسي به امكانات جلوگيري از آبستني اعتراض كرده است، در ارتباط با فعايتها و همچنين كارهاي هنري خود در روز سه شنبه در دادگاه حاضر شد.

ایران- کارتون تصویر بسیار گویای این هنرمند از نمایندگان مجلس آخوندی
بي.بي.سي
يك نقاش و فعال سايسي در ايران بدليل كاريكاتورهاي انتقادي عليه پيشنويس قوانيني كه دسترسي به امكانات جلوگيري از آبستني را محدود ميكند، به دادگاه رفته است.
خانم فرقداني، 28 ساله، با اتهاماتي از قبيل پخش تبليغات، توهين به نمايندگان مجلس و توهين به ولي فقيه مواجه است.
رها بحريني، يك محقق ايراني براي عفو بينالملل، به بيبي.سي گفت: «ما بسيار نگرانيم كه آتنا حتي در دادگاه مورد محاكمه قرار گرفته است.»
«او يك زنداني عقيدتي است و تنها بدليل نظرات و بكارگيري حق خود در رابطه با آزادي بيان در بازداشت بسر ميبرد. از نظر ما او بايد فوراً و بيقيد و شرط آزاد گردد.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر