۱۳۹۵ فروردین ۱۰, سه‌شنبه

چه ”برجام “ بد فرجامی؟!

ايران - مقالات - چه ”برجام “ بد فرجامی؟!:

نه پولی، نه گشایشی و نه حتی نقش ژاندارمی منطقه؟ و حالا تازه جریمه و بازگشایی پرونده تروریستی!
داستان چیست؟

حوالی 23اسفند94 در همین صفحه مطلبی آمد با این عنوان:
”جریمه ده و نیم میلیارد دلاری و عقبة ”کم پیدا “ ی آن“. در آن مطلب، از جمله نوشته شده بود:
”چون رژیم نتوانسته بیگناهی خود در واقعه 11سپتامبر را... ثابت کند، لذا توسط فلان دادگاه آمریکایی... ده و نیم میلیارد دلار جریمه شده! (اما) جریمه ده و نیم میلیارد دلاری به جهنم! با این پرونده که: توی داستان 11سپتامبر هم نقش داشته و اتهامش با ظرافت تمام! در ”جوف “ جریمه کذایی ”جاسازی“ شده، چه کار کند؟ ”اتهامی“ که با بریدن جریمه نقدی، حالا به‌طور اتوماتیک به منزلت یک ”جرم “ نان و آبدار! هم ارتقا‌ء درجه پیدا کرده “ !

حالا گویا آن ”عقبة کم پیدا“، کم‌کم دارد ”هویدا “ می‌شود.

از آن ‌روز تا کنون، رازهای خونین 11سپتامبر و عملیات ”خبر“ و شب نشینی آخوندها با بن‌لادن در سودان و... آن‌چنان از در و پنجره دادگاههای آمریکا فوران می‌کند که رسانه‌ها فرصت نمی‌کنند آنها را جمع کنند.

بدتر آن‌که: در همین فاصله 15 – 16روزه، نه تنها جریمه ده و نیم میلیارد دلاری، به 21میلیارد دلار افزایش پیدا کرده بلکه، خود حضرت آقا! را هم راست‌راست بردند روی نیمکت، کنار دست دیگر متهمان نشاندند.

در این دو هفته، به جز چند مورد انعکاس رسانه‌یی ”واقعه“ و یکی دو موضعگیری عناصر دون‌پایه نظام، که از ”موضع پایین“، اظهار تعجب، گله و شکایت از بد عهدی آمریکا می‌کردند، صدایی از سران نظام در این‌باره در نیامد.

به‌ویژه وقتی که به یاد آوریم همین خامنه‌ای با کوچک‌ترین خبری، عمد داشت حتی با پروستات عمل‌کرده، برود جلوی دوربین تلویزیون تا با برافروختگی و با همان فرهنگ نازلش، جواب ”اون دختره! “ یعنی سخنگوی وزارت‌ خارجه آمریکا را بدهد! اما حالا؟ صدا از دیوار در می‌آید از آقا! نه.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر